COVID-19 | Wij houden onze dienstverlening in stand. Onze medewerkers staan klaar op de manier zoals u dat wenst.

Meer informatie

Verwijzing in seconden

UW MOBILITEIT GEGARANDEERD TIJDENS DE COVID-19 SITUATIE

Nu ook Nederland de gevolgen van het coronavirus ondervindt, realiseren we ons meer dan ooit hoe belangrijk het is dat wij in deze periode de service kunnen bieden die u gewend bent en uw mobiliteit garanderen.

PLAN VEILIG UW SERVICEAFSPRAAK

REGEL HET VANUIT HUIS

FAQ

PLAN VEILIG UW SERVICEAFSPRAAK

 

U bent altijd van harte welkom bij uw Citroën Business Center voor een serviceafspraak. Met de hygiënerichtlijnen in acht nemend, gaat onze dienstverlening gewoon door. Uw auto wordt tijdens een service afspraak onder meer voorzien van een stuur-, stoel- en pookhoes. Door onze strenge hygiëne maatregelen, kan onze dienstverlening onverminderd doorgang vinden.

 

REGEL HET VANUIT HUIS

 

Vanuit het comfort van uw eigen huis bieden wij u de mogelijkheid online een Citroën samen te stellen, te bestellen met de leaseconstructie die het beste bij u past en uw nieuwe Citroën thuis bij u te laten afleveren voor een proefrit.

Als u een proefrit aan huis wenst, neem dan contact op met uw Citroën Business Center zodat u kunt kennismaken met de Citroën van uw keuze bij u thuis.

 

DE ANTWOORDEN OP DE VRAGEN DIE U MOGELIJK HEEFT

 

Is levering aan huis mogelijk?

Jazeker. Als u een nieuwe auto besteld heeft die binnenkort afgeleverd gaat worden, neem contact op met uw dealer voor de levering aan huis.

 

Is het wel veilig om bij de dealer langs te komen?

In deze onzekere tijden begrijpen wij volledig dat u misschien aarzelt om één van onze vestigingen te bezoeken. Wij kunnen u echter verzekeren dat ons Citroën-dealernetwerk alle mogelijke voorzorgsmaatregelen heeft getroffen om uw gezondheid te beschermen.

Onze hele organisatie volgt uiteraard de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met u 1,5 meter afstand bewaren. In al onze vestigingen hebben we extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. Ook in de werkplaats nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Daarnaast blijven medewerkers al met lichte klachten thuis. Mocht u zelf ook klachten hebben dan willen we u ook verzoeken om niet langs te komen. We kunnen in dit geval al uw vragen online en per telefoon beantwoorden.

 

Ik heb niet-dringende werkzaamheden om uit te laten uitvoeren aan mijn auto. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de erkend reparateur wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

  • Neem rechtstreeks contact op met uw Citroën Erkend Reparateur.
  • Wijzig uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen.

 

Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?

Ons netwerk heeft alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat een Erkend Reparateur door uitval van medewerkers prioriteit moet geven aan urgente reparaties.

 

Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?

Ja. Of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.

 

Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?

Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.

 

Is Pechhulp nog actief?

Ja, we houden deze service actief. Heeft u pech en wilt u contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 022 22 44. Let op, de voorwaarden voor Citroën Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft Citroën Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden vindt u hier.

 

Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?

Nee, indien u door de coronacrisis niet in de gelegenheid bent om de Erkend Reparateur te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Citroën Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden voor Citroën Assistance vindt u hier.

 

Ik kan niet langskomen, maar ik heb een vraag of wil meer informatie

We zijn op verschillende manieren bereikbaar indien u niet naar de showroom kunt komen. Uiteraard kunt u alle informatie raadplegen op onze website, maar mocht u liever persoonlijk contact hebben, dan zijn onze verkoopadviseurs tevens online en per telefoon bereikbaar. Zij zullen u met alle plezier helpen bij vragen over een nieuwe of gebruikte auto. 

 

 

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?

Aangezien de levering van uw nieuwe Citroën afhankelijk is van het moment waarop en het type auto dat u besteld heeft, willen we u vragen contact op te nemen met uw Citroën Business Center; deze kan u hier meer informatie over verstrekken. Uw Citroën Business Center kan u vervolgens op de hoogte brengen omtrent de details van uw bestelling.

 

Mijn auto heeft reparatie / een servicebeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?

Onze Citroën Business Centers en erkende reparateurs zijn vooralsnog gewoon geopend. Wij adviseren uw bezoek telefonisch even aan te kondigen, zodat u er zeker van kunt zijn dat onze medewerkers direct voor u klaar staan.

Mocht u na de reparatie of servicebeurt de auto graag thuis willen laten afleveren, dan kan dat ook. Geef dit dan aan als u de afspraak maakt.

 

 

Top