NIEUWE GENERATIE TECHNOLOGIE
Dans les phases de vitesse de croisière, seule la pile à combustible fonctionne. Le fonctionnement est alors purement en hydrogène.
La pile à combustible est suffisamment puissante pour vous garantir une vitesse constante de 110 km/h. maximum.
Si besoin, elle recharge également la batterie pour la maintenir à un niveau minimum de 50% de charge.
En décélération et en freinageDans les phases de décélération et de freinage, le moteur électrique « se transforme » en alternateur pour régénérer la batterie (Mode B).
Si le réservoir d’hydrogène est vide, vous disposez de 50% de la capacité de la batterie, soit environ une autonomie de 25 km.
Au démarrage Dans les phases de démarrage et de basses vitesses, seule la batterie alimente le moteur électrique. Le fonctionnement est alors purement électrique. En accélérationDans les phases d’accélération, la pile à combustible et la batterie fonctionnent de concert pour alimenter le moteur électrique.
Le fonctionnement est alors mixte : hydrogène et électrique.
La pile à combustible utilise l’hydrogène pour fonctionner.
TECHNOLOGIE "MID-POWER" Le principe de fonctionnement ZÉRO COMPROMIS SUR LA PERFORMANCE Une solution répondant aux exigences des professionnelsCitroën ë-Jumpy Hydrogen bénéficie des deux technologies que sont la batterie électrique lithium-ion de 10,5 kWh et la pile à combustible de 45 kW alimentée par 3 réservoirs à hydrogène de 700 bars. Ces derniers peuvent stocker 4,4 kg d’hydrogène utiles.
Citroën ë-Jumpy Hydrogen dispose de la solution "Mid-Power" qui combine les avantages de l'hydrogène, des dernières technologies de batterie et de la traction électrique.
TOT 400 KM ACTIERADIUS
Dankzij het totale bereik van 400 km (waarvan 50 km dankzij de accu) kunt u met de Citroën ë-Jumpy Hydrogen vele korte ritten maken, vaak in de stad en in de buitenwijken, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over het opladen.
De waterstoftechnologie is minder gevoelig voor zware ladingen, rijsnelheid en weersomstandigheden zoals temperaturen onder nul, die de actieradius beperken. Dit maakt het voor professionals gemakkelijker om ritten te plannen.
OPLADEN CITROËN Ë-JUMPY WATERSTOF
Uw bestelwagen 24/7 beschikbaar
WATERSTOF TANKEN
Snel en gemakkelijk
DE BATTERIJ OPLADEN
Eenvoudig en gemakkelijk
NUL COMPROMISSEN VOOR DE LAADPRESTATIES
De batterij onder de stoelen en de tanks onder de vloer van de Citroën ë-Jumpy Hydogen hebben geen invloed op het laadvermogen. De bestelwagen biedt dezelfde laadcapaciteit als de benzineversie:
- Hij biedt een nuttig volume van 5,3 m3 op het M-silhouet en 6,1 m3 in XL.
- Het laad- en trekvermogen bedraagt voor beide versies 1 ton.
- De bruikbare breedte tussen de wielkasten van 1,25 m is gelijk aan die van de dieselversie. Hierdoor kunnen Euro-pallets geladen worden.
3 RIJSTANDEN
De automatische versnellingsbakbediening van de Citroën ë-Jumpy Hydrogen biedt 3 standen (R, N en D) om gemakkelijk de achteruit, neutraal of voorwaarts te kiezen. Hij is gekoppeld aan twee verlichte drukknoppen:
- P om de parkeerstand te activeren;
- B om de remmodus te activeren om energie terug te winnen tijdens het afremmen.
De keuzeschakelaar voor de rijmodus bevindt zich op de console van de automatische transmissie. Er zijn drie standen beschikbaar:
- Normaal ( 80 kW, 210 Nm) voor het beste compromis tussen actieradius en dynamische prestaties, optimaal voor dagelijks gebruik;
- Eco (60 kW, 190 Nm) om het energieverbruik te optimaliseren;
- Power (100 kW, 260 Nm) om de prestaties bij het vervoer van zware lasten te optimaliseren.
SPECIFIEK INSTRUMENTENPANEEL
Het instrumentenpaneel van de Citroën ë-Jumpy Hydrogen is geëvolueerd om informatie te delen die nuttig is voor het rijden met een brandstofcelvoertuig. Naast de snelheidsmeter bevat het:
- Een waterstofniveaumeter ;
- Een meter voor het opladen van de batterij;
- Een vermogensmeter om de energieverbruikmodus weer te geven (ECO voor energieoptimalisatie, POWER voor maximaal vermogen of CHARGE voor energieterugwinning);
- Een wijzerplaat om de informatie van de boordcomputer en de autonomie weer te geven.