Doorgaan
Garantie van Citroën zakelijk gebruik

CITROËN GARANTIES

Focus op het essentiële

Ondanks de hoge mate van vakmanschap, kunnen er na verloop van tijd bepaalde gebreken optreden.

 

Om ervoor te zorgen dat uw bedrijfswagen in optimale conditie blijft en u probleemloos uw werk kunt blijven uitvoeren, bieden wij een garantie die verder gaat dan de wettelijke garantie en vervangen wij defecte onderdelen door originele Citroën onderdelen.

GARANTIES

Zie het tabblad "garantie-overzicht"

GARANTIES FABRICAGEFOUTEN LAK DOORROESTEN VAN BINNENUIT
GEDEKTE ONVOLKOMENHEDEN Fabricagefouten in onderdelen, uitgezonderd slijtageonderdelen (bijv.: remblokken) Onvolkomenheden in de originele lak of vernis van de carrosserie.  Het van binnenuit doorroesten van de carrosserie
WAT U VAN DE GARANTIE MAG VERWACHTEN • Gratis reparatie of vervanging van defecte onderdelen
• Vergoeding van reparatie- of bergingskosten bij pech door een storing die onder de garantie valt
Geheel of gedeeltelijk herstellen van de lak of de vernis om de onvolkomenheid te verhelpen Reparatie of vervanging van defecte elementen te wijten aan corrosie
LOOPTIJD/KM

• 2 jaar vanaf de afleveringsdatum

• Geen kilometerbeperking

2 jaar (personenauto's en bedrijfswagens) • 12 jaar (personenauto's)
• 5 jaar (bedrijfswagens)

GARANTIE ZONDER ZORGEN

Hieronder vindt u de meest belangrijke vragen over garantie.

 

WAAR KAN IK DE GARANTIEVOORWAARDEN VINDEN?

U vindt informatie in het onderhouds- en garantieboekje en op het aankoopbewijs dat u bij aflevering van uw Citroën-vestiging heeft ontvangen. Uiteraard kunt u voor vragen ook terecht bij uw Citroën-vestiging of bij onze klantenservice 0800-2487636

HOE WERKT DE GARANTIE?

Pech, een onvolkomenheid in het lakwerk, roest van binnenuit... neem direct contact met uw Citroën Erkend Reparateur! Alleen op basis van de diagnose van een Citroën Erkend Reparateur kan worden bepaald of de commerciële garantie van Citroën het geconstateerde probleem dekt. Neem het onderhouds- en garantieboekje van uw auto direct mee. 

WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN ALS U DE AUTO NIET KUNT GEBRUIKEN VANWEGE EEN PROBLEEM DAT ONDER DE GARANTIE VALT?

  • Neem direct contact op met Citroën Assistance! 

Zij kennen uw auto immers het beste en zullen het probleem zo snel mogelijk verhelpen.

  • De kosten voor de reparatie ter plaatse of de berging naar de dichtstbijzijnde Citroën-vestiging (binnen een straal van 100 km) vallen binnen de garantie.
  • Als het defect aan uw auto niet binnen twee uur kan worden verholpen, krijgt u een mobiliteitsoplossing aangeboden door de betreffende Citroën-vestiging,

U HEEFT BIJ AANSCHAF VAN UW AUTO GEEN VERLENGDE GARANTIEVERZEKERING AFGESLOTEN. KAN DAT ALSNOG?

Jazeker! U kunt de verlengde garantieverzekering direct afsluiten bij aanschaf van uw nieuwe auto, maar ook gedurende de standaard garantieperiode van 2 jaar. U kunt hiervoor contact opnemen met uw Citroën-verkooppunt.

U VERKOOPT UW AUTO. STOPT DE GARANTIE DAN?

De garantie is overdraagbaar en voor de nieuwe eigenaar zijn gedurende de resterende looptijd van het contract dezelfde voorwaarden van toepassing.

MET WIE KUNT U CONTACT OPNEMEN ALS U EEN VRAAG HEEFT OVER DE GARANTIE VAN UW AUTO?

U vindt de meeste informatie in het onderhouds- en garantieboekje dat u bij de aflevering van auto heeft ontvangen. Maar u kunt uiteraard ook altijd contact opnemen met uw Citroën-vestiging of de Citroën klantenservice.