CITROËN ONDERHOUD REMMEN
Wanneer u veel onderweg bent, wilt u volledig op uw Citroën kunnen vertrouwen. Een tussentijdse controle van het remsysteem door een Citroën expert is daarbij belangrijk.
- Het remsysteem moet betrouwbaar zijn, doeltreffend werken en lang meegaan.
- De experts van Citroën weten als geen ander hoe essentiële onderdelen als de remschijven en -blokken, remklauwen en remtrommels geïnspecteerd moeten worden.
CITROËN ONDERHOUD REMMEN
Wij bieden scherpe all-in tarieven voor onderhoud aan uw remmen, inclusief onderdelen en arbeidsloon.
- vervangen van de remblokken voor en/of achter
- of van de remschijven en -blokken voor en/of achter
- of van de remmenset voor de trommelremmen achter
- of verversen van de remvloeistof
- en een visuele inspectie door de experts van Citroën
Voor een optimale werking van uw remmen
- Als de remblokken zijn vervangen, dient u eerst een paar keer achter elkaar voorzichtig te remmen.
- Nadat uw auto is gewassen, kunt u een paar keer voorzichtig remmen om de remschijven en -blokken door de hierbij vrijkomende warmte te laten drogen.
- Vergeet ook niet dat het remsysteem alleen optimaal werkt als de schokdempers en banden van uw auto in goede staat zijn.
Waar moet u op letten?
Het remsysteem moet direct en nauwkeurig op uw bedieningscommando's reageren. Als u één of meer van deze tekenen van slijtage opmerkt, neem dan contact met ons op.
- De auto trekt scheef bij het remmen: mogelijk zit een wielremcilinder of een remklauw vast, of heeft één wiel een lagere bandenspanning. Versleten schokdempers kunnen dezelfde gevolgen hebben.
- De auto trilt bij het remmen: mogelijk zijn de remschijven krom, zit er een onderdeel los of zit er te veel speling in de voor- of achtertrein.
- De auto remt "met horten en stoten": als de remmen erg snel blokkeren, is er mogelijk een probleem met de remschijven, de remtrommels of de remvoeringen.
- Het lampje van het remsysteem gaat branden: de handrem is nog aangetrokken, het remvloeistofniveau is te laag of de remblokken zijn versleten.
- Het rempedaal voelt bij het intrappen hard aan: dit kan worden veroorzaakt door een probleem met de rembekrachtiging, de remleidingen of het hydraulische circuit, de wielremcilinders of de remklauwen.
- Het rempedaal voelt bij het intrappen sponzig aan: er zit geen weerstand in het pedaal, u moet "pompen" om te kunnen remmen. Let op: dit betekent een ernstig defect in het hydraulische systeem.