DOORGAAN

CITROËN ONDERHOUD REMMEN

Wanneer u veel onderweg bent, wilt u volledig op uw Citroën kunnen vertrouwen. Een tussentijdse controle van het remsysteem door een Citroën expert is daarbij belangrijk.
 

  • Het remsysteem moet betrouwbaar zijn, doeltreffend werken en lang meegaan.
  • De experts van Citroën weten als geen ander hoe essentiële onderdelen als de remschijven en -blokken, remklauwen en remtrommels geïnspecteerd moeten worden.

CITROËN ONDERHOUD REMMEN

Wij bieden scherpe all-in tarieven voor onderhoud aan uw remmen, inclusief onderdelen en arbeidsloon. 

  • vervangen van de remblokken voor en/of achter
  • of van de remschijven en -blokken voor en/of achter
  • of van de remmenset voor de trommelremmen achter
  • of verversen van de remvloeistof
  • en een visuele inspectie door de experts van Citroën

VOOR EEN OPTIMALE WERKING VAN UW REMMEN

  • Als de remblokken zijn vervangen, dient u eerst een paar keer achter elkaar voorzichtig te remmen.
  • Nadat uw auto is gewassen, kunt u een paar keer voorzichtig remmen om de remschijven en -blokken door de hierbij vrijkomende warmte te laten drogen.
  • Vergeet ook niet dat het remsysteem alleen optimaal werkt als de schokdempers en banden van uw auto in goede staat zijn.

WAAR MOET U OP LETTEN?

Het remsysteem moet direct en nauwkeurig op uw bedieningscommando's reageren. Als u één of meer van deze tekenen van slijtage opmerkt, neem dan contact met ons op.
 

  • De auto trekt scheef bij het remmen: mogelijk zit een wielremcilinder of een remklauw vast, of heeft één wiel een lagere bandenspanning. Versleten schokdempers kunnen dezelfde gevolgen hebben.
  • De auto trilt bij het remmen: mogelijk zijn de remschijven krom, zit er een onderdeel los of zit er te veel speling in de voor- of achtertrein.
  • De auto remt "met horten en stoten": als de remmen erg snel blokkeren, is er mogelijk een probleem met de remschijven, de remtrommels of de remvoeringen.
  • Het lampje van het remsysteem gaat branden: de handrem is nog aangetrokken, het remvloeistofniveau is te laag of de remblokken zijn versleten. 
  • Het rempedaal voelt bij het intrappen hard aan: dit kan worden veroorzaakt door een probleem met de rembekrachtiging, de remleidingen of het hydraulische circuit, de wielremcilinders of de remklauwen.
  • Het rempedaal voelt bij het intrappen sponzig aan: er zit geen weerstand in het pedaal, u moet "pompen" om te kunnen remmen. Let op: dit betekent een ernstig defect in het hydraulische systeem.